Interparking overzicht

De Interparking Group, gestart in 1956, is dé Europese pionier op het gebied van parkeren en is inmiddels uitgegroeid tot één van Europa’s succesvolste exploitanten van openbare parkeervoorzieningen. Door onze focus op de klant en het optimaliseren van onze parkeervoorzieningen hebben wij deze sterke marktpositie kunnen realiseren.

In Nederland is Interparking ook een van de toonaangevende parkeerexploitanten. Wij exploiteren parkeerfaciliteiten in stedelijke centra, in en nabij winkelcentra en op kantoorlocaties. Daarnaast exploiteren wij parkeervoorzieningen van zorginstellingen.

Bij al onze exploitaties staan dienstverlening, (sociale) veiligheid en kwaliteit hoog in het vaandel. Onze servicemedewerkers zijn getraind in gastvrijheid en beschikken wij over een eigen technische dienst. Door invoering van nieuwe technieken en innovaties blijven onze parkeervoorzieningen veilige en comfortabele verblijfplaatsen voor auto’s en voetgangers.

Kerncijfers
Interparking heeft 735 kwalitatief hoogwaardige en klantvriendelijke parkeergarages in Europa. In totaal zijn er 329.959 beschikbare parkeerplaatsen waarvan automobilisten gebruik kunnen maken.

Interparking is actief in:

 
Turnover - Ebitda 2016

De Interparking Groep is financieel succesvol en onze omzet en winst hebben wij gecontinueerd met een duurzame groei. In 2015 was onze omzet meer dan 393 miljoen euro en een EBlTDA van 119,9 miljoen euro.

Verspreid over 344 Europese steden heeft Interparking 2.282 medewerkers in dienst (stand per 1 januari 2016).

Expertise Interparking
De exploitatie van parkeervoorzieningen is de corebusiness van Interparking. Onze visie hierbij is dat de parkeerfaciliteit een zo laag mogelijke drempel voor bezoekers moet vormen. Dit wordt volgens ons niet alleen bereikt door het hanteren van reële tarieven, maar vooral door voldoende parkeerplaatsen, hoogwaardige en op maat gesneden serviceverlening en optimale prijs-kwaliteitverhouding. Kernbegrippen hierbij zijn service, snelheid, gemak, comfort en veiligheid.

Een andere expertise van Interparking is het ontwikkelen van nieuwe en het renoveren van bestaande parkeerfaciliteiten. Interparking beschikt over een speciale Development-afdeling die zich hiermee bezighoudt. Hierbij worden nieuwe technologieën toegepast, waardoor onze parkeervoorzieningen nog aantrekkelijker worden. Interparking is een ervaren partner in het oplossen van parkeervraagstukken en heeft de afgelopen jaren een bijdrage geleverd aan het verbeteren van de aantrekkelijkheid van diverse (winkel)centrumgebieden in Nederland en Europa.

Alle strategieën met betrekking tot het ontwikkelen en exploiteren van parkeervoorzieningen zijn bij Interparking gebaseerd op 3 pijlers: mobiliteit, kwaliteit en milieu.

Wij zetten ons in om de mobiliteit blijvend te verbeteren en de doorstroming in de steden van Europa te optimaliseren. Onze klantgerichte aanpak houdt in dat we kwalitatief hoogwaardige parkeervoorzieningen aanbieden die goed aansluiten op haar omgeving.

Interparking stelt haar klant centraal. Wij vinden dan ook het contact met onze klanten belangrijk, om zo de kwaliteit van onze dienstverlening te optimaliseren.

Interparking wil de marktleider zijn in milieuvriendelijke parkeeroplossingen. Wij investeren onze winst in baanbrekende groene initiatieven, zoals bijvoorbeeld eCar sharing en elektrische oplaadpunten.

ISO 9001 & 14001 gecertificeerd
Interparking Nederland is ISO 9001 & ISO 14001 gecertificeerd. Deze certificatie heeft betrekking op ons kwaliteits- en milieumanagementsysteem. Daarnaast beschikken wij ook over een CO2-neutrale status. De scope van ons managementsysteem is het beheren en exploiteren van parkeervoorzieningen. Enkele belangrijke aspecten uit ons milieubeleid zijn de focus op LED-verlichting, het gebruik van groene stroom, het terugbrengen van de gemiddelde CO2-uitstoot van ons wagenpark en het milieubewustzijn van onze medewerkers.

Activiteitenrapport 2016
Brochure Interparking Nederland