Wie wij zijn

De Interparking Group is al meer dan 60 jaar een begrip in de parkeerwereld. Wij zijn een professionele organisatie met 2.383 medewerkers, verdeeld over 378 steden, in 9 Europese landen. Door onze sterke focus op de klant en de optimalisatie van onze parkeervoorzieningen hebben wij deze sterke marktpositie kunnen realiseren. Met 811 kwalitatief hoogwaardige en klantvriendelijke parkeervoorzieningen in grote Europese steden zoals Amsterdam, Parijs, Wenen, Brussel en Barcelona is Interparking één van de marktleiders op het gebied van parkeren.

Ook in Nederland is Interparking één van de toonaangevende parkeerexploitanten. Wij exploiteren parkeervoorzieningen in stedelijke centra, in en nabij winkelcentra, bij toeristische trekpleisters, op kantoorlocaties en bij zorginstellingen. Waaronder de parkeervoorzieningen van winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht, de Markthal in Rotterdam, WTC The Hague in Den Haag en het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch. Interparking Nederland is actief in 31 steden met 118 parkeervoorzieningen en 54.402 parkeerplaatsen.

Onze parkeerders een optimale klantbeleving bezorgen is onze hoogste prioriteit. Wij brengen de parkeerder naar zijn of haar bestemming met de juiste informatie, vanuit huis – naar de parkeergarage – tót aan de plek van bestemming. Onze servicemedewerkers zijn getraind in gastvrijheid en het onderhoud van parkeervoorzieningen. Daarnaast beschikken wij over onze eigen technische dienst en centrale meldkamer om onze klanten áltijd snel van dienst te kunnen zijn. Wij lopen voorop in technische ontwikkelingen en maken daarmee parkeren bij Interparking zo comfortabel en klantvriendelijk als mogelijk. 

Een financieel succesvolle Groep
De Interparking Groep is financieel succesvol en onze omzet en winst hebben wij gecontinueerd met een duurzame groei. In 2017 was onze omzet meer dan 438 miljoen euro en een EBITDA van 132 miljoen euro.

Investeren in de mobiliteit van morgen
Alle strategieën met betrekking tot het ontwikkelen en exploiteren van parkeervoorzieningen zijn bij Interparking gebaseerd op 3 pijlers: mobiliteit, kwaliteit en milieu.

Wij zetten ons in om de mobiliteit blijvend te verbeteren en de bereikbaarheid in de steden van Europa te optimaliseren. Onze klantgerichte aanpak houdt in dat we kwalitatief hoogwaardige
parkeervoorzieningen aanbieden die goed aansluiten op de omgeving.

Om de kwaliteit van onze dienstverlening constant te verbeteren, stellen wij onze klanten centraal. Wij vinden het contact met onze klanten dan ook zeer belangrijk. 

Interparking wil dé marktleider zijn in milieuvriendelijke parkeeroplossingen. Wij dragen daarom bij aan het milieubewustzijn van parkeerders. Automobilisten met energielabel A of elektrische auto rijden milieuvriendelijker én parkeren voordeliger met Eco Parking. Daarnaast investeren wij in de uitbreiding van ons netwerk van elektrische oplaadpunten in onze parkeervoorzieningen. 

 
Activiteitenrapport 2017